diumenge, 20 d’abril del 2014

L'AUTOMÒBIL

INTRODUCCIÓ
En aquest treball tecnològic tractaré el cotxe amb la seva historia i totes les seves utilitats i característiques tècniques.
Un cotxe és un vehicle automòbil terrestre de quatre rodes que es dirigeix mitjançant un volant i està destinat al transport de persones.

La història del automòbil (concretament el cotxe) es remunta a l'any 1769 amb la creació de vehicles propulsats amb màquina de vapor capaços de transportar passatgers. La gent, disgustada amb aquest canvi, va provocar molta polèmica degut a la poca seguretat del vehicle, el seu exagerat cost, i els accidents que aquest provocava.







L'any 1806 es construeixen els primers cotxes propulsats amb motor de combustió interna que cremaven gas i no va ser fins al 1885 quan es perfeccionen els motors que utilitzaven gasolina o gasoil com a combustible.
 Els cotxes propulsats amb energia elèctrica van aparèixer breument als inicis del segle XX però es va abandonar aquest tipus de disseny fins al seu retorn en l'actualitat. 

IMPORTÀNCIA ECONÒMICA
  • En una enquesta realitzada el 2010, el 75% del enquestats van declarar que la seva vida seria impossible sense cotxe, donant a entendre que la industria automobilística no s'empobrirà.
  • Encara que a països desenvolupats s'hi comercien molts cotxes, a Espanya està havent-hi un boom econòmic que triplica el valor de les despeses a les empreses automobilístiques. (exemple, Seat)
  • Representa el 10% del PIB total i el 17% de les exportacions al nostre país.
  • Espanya és líder capdavantera en producció automovilística i té forta competència amb varis països sent Alemanya un d'ells. (Seat i Opel respectivament)
  • Degut al creixement econòmic del cotxe, la indústria de la matrícula s'ha enriquit recentment.

CONTEXT HISTÒRIC 

La revolució Industrial va ser un període històric que comprèn entre la segona mitat del segle XVIII y principi del XIX en el que Anglaterra en primer lloc, i la resta d'Europa continental després, pateixen el major conjunt de transformacions de la Història de la humanitat , des del Neolític.

L'economia basada en el treball manual va ser reemplaçada per una altra dominada per la indústria i la manufactura. La Revolució va començar amb la mecanització de les indústries tèxtils i el desenvolupament dels processos del ferro . L'expansió del comerç va ser afavorida per la millora de les rutes de transports i posteriorment pel naixement del ferrocarril. Les innovacions tecnològiques més importants van ser la màquina de vapor. Aquestes noves màquines van afavorir enormes increments en la capacitat de producció. 

La producció i desenvolupament de nous models de maquinària en les dues primeres dècades del segle XIX va facilitar la manufactura en altres indústries i va incrementar també la seva producció .
Així és que en la revolució industrial s'augmenta la quantitat de productes i es disminueix el temps en què aquests es realitzen fent provocant a la vegada la denominada Revolució dels Transports. 

Així és com els transports es van anar immiscuïnt en la vida quotidiana de les persones fins al punt que és gairebé impossible viure còmodament sense un automòvil.

MOTORS HÍBRIDS I ELÈCTRICS: DEL FUTUR


1. Un vehicle híbrid és un vehicle en què el sistema de propulsió combina dues o més fonts d'energia. S'utilitzen sistemes de propulsió híbrids en diferents tipus de vehicles, entre ells automòbils, camions, bicicletes, vaixells, avions i trens.



AVENTATGES: 
  • Emeten 80% menys contaminants dels vehicles convencionals.
  • Millor funcionament per a recorreguts curts o urbans.
  • A diferència d'un vehicle elèctric, aquest no necessita ser connectat per cable, ja que la seva forma de proveïment, és combustible per al motor a combustió, el qual en funcionament carrega la bateria per al funcionament en mode elèctric. 
  • En cas de quedar-se sense combustible pot passar al mode elèctric, i en el cas de quedar-són bateria pot passar a la manera combustible.
DESVENTATGES:
  • El seu preu encara és elevat. 
  • No es troben molts tallers amb la capacitat de poder donar manteniment a aquest tipus de vehicle. 
  • El seu pes és major a un acte convencional de similars dimensions. 
  • La vida útil de la bateria és menor a la d'un vehicle convencional. 
  • Resulta difícil poder aconseguir recanvis per a aquest tipus de vehicles, per la qual cosa, aquests són costosos.


2. Un vehicle elèctric és un vehicle de combustible alternatiu impulsat per un o més motors elèctrics. La tracció pot ser proporcionada per rodes (per exemple) impulsades per motors rotatius, en altres casos s'utilitzen un altre tipus de motors no rotatius o fins i tot, per atracció magnètica. EXEMPLE: Tren per levitació magnètica a la Xina.


AVENTATGES:

  • Els vehicles elèctrics no emeten gasos contaminants i la seva fabricació sol ser més respectuosa amb el medi ambient.
  • El cost d'utilització d'un vehicle 100% elèctric és molt baix.
  • Es pot estalviar molts diners aparcant en zona blava de forma totalment gratuïta.
  • Les assegurances són una mica més econòmiques.
  • Menys de soroll, vibracions gairebé imperceptibles i gairebé no emeten calor.
  • Menor possibilitat d'avaries mecàniques així com menor desgast general dels pneumàtics i components del sistema de frenada.


DESVENTATGES:
  • Són a dia d'avui excessivament cars.
  • Els temps de recàrrega són de moment massa alts, arribant a aconseguir les 8 hores per a la seva càrrega completa. 
  • La inexistència de tants punts de recàrrega, com gasolineres hi ha per als vehicles de combustió, són un clar desavantatge. 
  • A causa de la poca autonomia del cotxe, al viatjar, s'ha de buscar un segon vehicle. 
  • Les marques recomanen la instal·lació d'una presa especial si cal fer un ús continuat de la pròpia xarxa elèctrica domèstica.














Encara que molta gent no ho tingui en compte, el motor elèctric va sorgir al segle XIX, era silenciós i econòmic, guanyant-se l'aprobació dels ciutadans.
No obstant això, tenien un gran problema, la tecnologia de les bateries elèctriques es localitzava en llocs pocs freqüents ja que no estava del tot desenvolupada, l'autonomia era molt reduïda, temps de recàrrega lents etc. pet tant, calia buscar una forma d'eliminar aquest desavantatge i d'aquí van néixer els cotxes híbrids.
El 1896 els britànics HJ Dowsing i L. Epstein vàren patentar idees sobre hibridació en paral·lel (branca de l'hibridació estàndard) que posteriorment van ser utilitzades als Estats Units per moure vehicles grans, com camions o autobusos. Dowsing va arribar a muntar una dinamo que o bé arrencava el motor de gasolina, o bé recarregava bateries, sent el primer híbrid de la Història.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada